Status sommer 2021

Vi har hatt en kjempegod sommer i år, med nesten 65 000 hyggelige gjester som har vært på museene våre og i museumsparken.

Mange har besøkt tunnelen i Norsk fjellsprengningsmuseum, vært innom utstillingene på Norsk vegmuseum og sett på alle våre kjøretøy på Norsk kjøretøyhistorisk museum. I parken har de også fått oppleve maskiner og veghistoriske miljøer med kjøring av historiske kjøretøy, eller oppstart av diverse maskiner hver eneste dag.

Årets nyheter har vært en glede å kunne vise fram til publikum, både utstillingene «Norsk rariteter», «Små biler – store gleder» og vår nyrestaurerte Mobilstasjon.
Våre sommeransatte har gjort en solid og god jobb med renhold, rydding og mottak av gjester. All honnør til de- uten den innsatsen hadde ikke publikum fått så gode opplevelser. Vi vil takke alle våre besøkende for en kjempefin og hyggelig sommer, og gleder oss til å se dere igjen her hos oss.
Nå ser vi frem til høstsesong, diverse store og små prosjekter, grupper og forhåpentligvis aktiviteter i høstferien.

Museum24:Portal - 2024.04.15
Grunnstilsett-versjon: 1