Hopp til hovedinnhold
  • Høydalsmo vegstasjon i museumsparken
    Høydalsmo vegstasjon. Foto: Morten Reiten/Norsk vegmuseum

Høydalsmo vegstasjon

15. juni - 15. august. Åpent hver dag kl. 11.00 - 17.00

Innerst i museumsparken ligger dette spennende anlegget som inneholder både smie og snekkerverksted. Her driver vi aktiv formidling i sommersesongen av kjøretøy, motorer, utstyr og vegstasjonen. 

Ved vegstasjonen er det også mange eldre maskiner og en hvilebrakke man kan besøke.

Bildet viser en liten trelastebil.

Bygg din egen lastebil

15. juni-15.august, kl. 11.00-17.00

I det gamle snekkerverkstedet på Høydalsmo vegstasjon kan du bygge din egen lastebil! Sett sammen klosser og trehjul med hammer og spiker.

Aktiviteten er gratis for alle og lastebilen man har snekret kan man ta med seg hjem.

  • 1/8
  • 2/8
    Smiing på Høydalsmo vegstasjon. Foto: Kristine Salme/Norsk vegmuseum
  • 3/8
    Lag din egen "Høydalsmo-lastebil" på treverkstedet. Foto: Stian Tranung/Norsk vegmuseum
  • 4/8
  • 5/8
  • 6/8
    Norsk vegmuseum
  • 7/8
    Norsk vegmuseum
  • 8/8
    Norsk vegmuseum